Arkiver

Nyheder

Trends – Win win convenience knappen

Like, tryk på knappen ved siden af denne artikel og den suser over på din Facebook profil. Det er convenient, det hele skal være nemt og vi skal ikke selv kopiere linket og sætte det ind, nej det ekstra klik gør rigtig meget. Men hvad der startede med AddThis, men først blev en decideret revolution da Facebook kom på banen spreder sig nu til alle andre webtjenester.

Alle vil ride med på bølgen af disse convenience knapper. Et klik og det er delt i Twitter, et klik og det er smidt over i din Evernote, et klik og du synes om det i Facebook. Men hvor meget er for meget. Hvis man kigger på de enkelte webtjenester, så bliver kampen om at komme til at være blandt disse knapper hård, for Trendsonline.dk mener kun at dette er starten og i løbet af 2011 kommer vi til at se mange flere. Nogle af dem vil blive udskiftet og erstattet af nye trendy tjenester. For webtjenesten er den en super hurtig måde at blive kendt på, to linier kode og du har et plugin til WordPress, Tumblr m.fl. og herefter er det bare om at sprede budskabet, gerne se om man kan lave lobby ved nogle af de større webmedier og blogs. Når dette er gjort vil du garanteret se dine besøgende vokse markant, men inden du begynder at glæde dig, selv om du er færdig med dine to linier kode, så skal du have en hvis størrelse før det er interessant for de større sites.

Inden for det sidste år har vi set Twitter knappen, Linked In knappen, StumbledUpon har også deres egen knap og mange flere. Det hele har og er samlet i en webtjeneste der er blevet standarden for deling, AddThis, men her er det AddThis der sidder på statistikken og som vi skrev om på bloggen i sidste uge i indlægget, Trends fra AddThis viser hvordan vi deler. Så kan denne statistik være super interesant for eksterne, men for webtjenesterne når de bliver så store som ovenstående så vil de hellere havde deres egen knap, hvis altså udgiverne af de forskellige medier og blogs vil integrere dem.

Win – Win hvis webtjenesten er stor nok
Som blogejer er det en klar win-win situation, for med knappen kan artiklen hurtigt deles på Facebok, Twitter m.fl, men dette er kun starten og derfor bliver det spændende at følge denne udvikling og se hvilke tjenester der kommer igennem nåleøjet hos nogle af de helt store medier. Flere steder ser man at medierne selv laver disse knapper så der nemt integreres til en ny webtjeneste. For jo mere deres nyheder bliver spredt i de sociale medier desto bedre. Men et kan være sikkert, denne convenience knap er kommet for at blive, og mængden af dem vil vokse. Man kan kun håbe på der sidder nogle innovative entreprenøre med en idé om hvordan det hele kan integreres mere dynamisk på de enkelte mediers hjemmesider.

Skriv et svar