Arkiver

Nyheder

Danske Bownty samler alle deals et sted

Deal-spacet i Danmark og resten af verden eksploderer og hvis man skal tro på flere eksperter bl.a. Martin Thorborg så er vi kun lige begyndt. Niche bliver det næste område og dette er også i rivende udvikling i USA. Men hvordan holder man styr på alle de sites man er tilmeldt. Forvirringen kan være stor med en overfyldt inbox, hvis man modtager 10 mails om dagen med nye deals. Det bliver jo næsten til spam. Hvad hvis man kunne nøjes med en mail med det man interesserede sig for, det kan man nu, med danske Bownty. Trendsonline.dk har taget en snak med den ene stifter Steffen W. Frølund.


“Man scratcher sin egen itch! I USA går det helt bananas med rigtig mange dealsites. Hvis man skal holde styr på alle de mails man får fra alle de dealsites, så er et samlesite en bedre løsning. Vi så et problem og så løser vi det i dag på en overskuelig måde”, siger Steffen

Det er fire stærke kort med hver deres spidskompetencer der har slået pjalterne sammen hhv. Andreas Krüger, Steffen W. Frølund, Palle Ladbye-Hansen og Teit Førster Poulsen. Der er en programmør, designer, projektleder og en der har styr på finanserne. De tre fra firkløveret læser hver på sidste semester af deres cand.merc uddannelse på CBS, og den sidste er ingeniør fra Odense.

Palle og Steffen læste sammen på CBS og kendte desuden Teit fra tidligere i uddannelsesforløbet, de har læst ”Management of innovation and business development” og havde bygget et logisk kendskab op til at starte virksomhed og udvikle bæredygtige idéer.

“Vi har i løbet af to måneder allerede fået 5.000 brugere på sitet og er godt tilfredse med den traction der har været fra starten”

“Ja, studiet er meget populært, folk er talentfulde og der er en god atmosfære, så de fleste fra studiet kommer sikkert til at starte noget op”.

En stor spiller på verdensplan
Bowntys målsætning er at have deals fra alle de sites der er identificeret i dag og det er ca. 400 dealsites på verdensplan hvilket giver rigtig mange deals pr. dag samlet set.

“I Danmark har vi identificeret mere end 20 dealsites som vi indsamler fra, nogle af dem er stadig i pre-launch. Konceptet er bygget op sådan at vi også skal være i andre lande og det er der ikke noget der forhindrer systemet i. Vi har også deals fra USA og så eksotiske steder som Filippinerne”, siger Steffen

”Vi benytter forskellige metoder til at indsamle informationerne bl.a. RSS feeds, API tankegange og til sidst har vi crawlere der kan gå ud og finde de resterende deals”, siger Steffen og fortsætter. “Den hurtigste og mest pålidelige vej til at komme ind på vores site er gennem et RSS feed”.

Bownty håber på at blive den helt store spiller på verdensplan, de har en stor inspirationskilde i amerikanske Yipit, men der findes ikke andre der fokuserer globalt som Bownty gør. De er meget langt i processen og prøver i dag at være tilstede på alle markeder, og modtager jævnligt tips om manglende dealsites rundt om i verden.

“Vi har i løbet af to måneder allerede fået 5.000 brugere på sitet og er godt tilfredse med den traction der har været fra starten, dog havde vi håbet at vores internationale del havde været lidt længere fremme, men det skal vi nok komme efter da vi netop har fået løst nogle tekniske udfordringer”

En risikofri eksponering
Bownty bruger en typisk affiliateforretningsmodel, hvor de aggregerer de enkelte deals på Bownty’s platform og dem der bliver til et salg giver Bownty et cut. Der forhandles individuelle aftaler i stand med de enkelte dealsites, som hurtigt ser idéen i en risikofri udbredelse af deres deals. Desuden tilbyder Bownty en sponsoreret topplacering på de enkelte lokale områder for at skabe ekstra opmærksomhed.

“Der kom tidligt i forløbet tre seedinvestorer på banen og de har hjulpet os med en pæn portion kapital der har fået os ud over rampen, fået bygget systemet ordentligt op og hjulpet med at øge kendskabet til os. Det er et par garvede gutter fra markedsføringsbranchen og en yngre mand der virkelig troede på projektet”.

Trendsonline.dk takker for snakken med Steffen fra Bownty og håber på at de får den succes som deres koncept berettiger, og hvis man selv ligger inde med et dealsite eller er i pre-launch så skal man endelig kontakte Bownty for at komme på deres site.